Page 3 - LCL Handbook PL
P. 3

local-community-leaders.eu/
 local-community-leaders.eu/

                                                                                local-community-leaders.eu/
          local-community-leaders.eu/
 local-community-leaders.eu/
                                                                                local-community-leaders.eu/
                      f) Kreowanie i promowanie pomysłów............................................................................ 114
                      g) Myślenie krytyczne ....................................................................................................... 117
                      h) Rozwiązywanie problemów. ........................................................................................ 120

                      i) Komunikacja .................................................................................................................. 122
                      j) Angażowanie ludzi w podejmowanie działań .............................................................. 127

                      k) Osobowość .................................................................................................................... 130
                    5. Rozwój społeczności i przywództwa ............................................................ 136

                      a) Wspólnota jako agent zmian społecznych ................................................................... 136
                      b) Modele interwencji społecznej wspierające rozwój wspólnoty ................................. 140

                      c) Kapitał społeczny i rozwój społeczności ...................................................................... 147
                    6. Jak zostać liderem społeczności? ................................................................... 156

 local-community-leaders.eu/
                                                                                local-community-leaders.eu/
          local-community-leaders.eu/
                      a) Wizualizuj swoje cele ................................................................................................... 158
                      b) Zidentyfikuj swoich zwolenników wśród społeczności ............................................... 163
                      c) Stwórz drużynę i ustal zasady oraz warunki waszej współpracy ................................ 166
                      d) Wyznacz źródło potencjalnych tarć – pomyśl o wszystkich problemach/przeszkodach,
                      które możesz spotkać na swojej drodze. ......................................................................... 173

                      e) Stwórz plan działania i plan awaryjny ......................................................................... 177

                  Rozdział B: Model mentoringu pomiędzy liderami lokalnych społeczności 186
                    1. Metoda mentoringu .......................................................................................... 187

                      a) Czym jest mentoring i kto może być mentorem? ........................................................ 187
                      b) Rola mentorów. Kryteria selekcji mentorów. ............................................................. 191

                      c) Rola podopiecznego ...................................................................................................... 195
                      d) Fazy relacji mentorskiej................................................................................................ 198
          local-community-leaders.eu/
 local-community-leaders.eu/
                                                                                local-community-leaders.eu/
                      e) Modele mentoringu ..................................................................................................... 205
                    2. Korzyści mentoringu dla mentora i mentee ................................................ 217

                    3. Zasady nauczania dorosłych ........................................................................... 222

                      a) Zasady nauczania .......................................................................................................... 223

                    4. Etyka mentoringu ............................................................................................. 226
                      a) Czym jest kodeks etyczny? ........................................................................................... 227

                      b) Jakie są mocne strony ustalenia zasad etycznych w relacji mentorskiej? ................. 228
                      c) Relacja między mentorem a podopiecznym ................................................................ 230

                      d) Wnioski ......................................................................................................................... 231


          local-community-leaders.eu/
 local-community-leaders.eu/
                                                                                                      3


                                          This  project  has  been  funded  with  the  support  from  the  European  Union.  This
                  publication reflects the views only of the author, and the European Commission or Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
                  – National Agency of Erasmus+ in Poland cannot be held responsible for any use which may be made of the information
                  contained herein.                                             local-community-leaders.eu/
   1   2   3   4   5   6   7   8