Page 3 - LCL Handbook PL
P. 3
local-community-leaders.eu/
local-community-leaders.eu/
local-community-leaders.eu/
local-community-leaders.eu/
local-community-leaders.eu/
local-community-leaders.eu/
f) Kreowanie i promowanie pomysłów............................................................................ 114
g) Myślenie krytyczne ....................................................................................................... 117
h) Rozwiązywanie problemów. ........................................................................................ 120
i) Komunikacja .................................................................................................................. 122
j) Angażowanie ludzi w podejmowanie działań .............................................................. 127
k) Osobowość .................................................................................................................... 130
5. Rozwój społeczności i przywództwa ............................................................ 136
a) Wspólnota jako agent zmian społecznych ................................................................... 136
b) Modele interwencji społecznej wspierające rozwój wspólnoty ................................. 140
c) Kapitał społeczny i rozwój społeczności ...................................................................... 147
6. Jak zostać liderem społeczności? ................................................................... 156
local-community-leaders.eu/
local-community-leaders.eu/
local-community-leaders.eu/
a) Wizualizuj swoje cele ................................................................................................... 158
b) Zidentyfikuj swoich zwolenników wśród społeczności ............................................... 163
c) Stwórz drużynę i ustal zasady oraz warunki waszej współpracy ................................ 166
d) Wyznacz źródło potencjalnych tarć – pomyśl o wszystkich problemach/przeszkodach,
które możesz spotkać na swojej drodze. ......................................................................... 173
e) Stwórz plan działania i plan awaryjny ......................................................................... 177
Rozdział B: Model mentoringu pomiędzy liderami lokalnych społeczności 186
1. Metoda mentoringu .......................................................................................... 187
a) Czym jest mentoring i kto może być mentorem? ........................................................ 187
b) Rola mentorów. Kryteria selekcji mentorów. ............................................................. 191
c) Rola podopiecznego ...................................................................................................... 195
d) Fazy relacji mentorskiej................................................................................................ 198
local-community-leaders.eu/
local-community-leaders.eu/
local-community-leaders.eu/
e) Modele mentoringu ..................................................................................................... 205
2. Korzyści mentoringu dla mentora i mentee ................................................ 217
3. Zasady nauczania dorosłych ........................................................................... 222
a) Zasady nauczania .......................................................................................................... 223
4. Etyka mentoringu ............................................................................................. 226
a) Czym jest kodeks etyczny? ........................................................................................... 227
b) Jakie są mocne strony ustalenia zasad etycznych w relacji mentorskiej? ................. 228
c) Relacja między mentorem a podopiecznym ................................................................ 230
d) Wnioski ......................................................................................................................... 231
local-community-leaders.eu/
local-community-leaders.eu/
3
This project has been funded with the support from the European Union. This
publication reflects the views only of the author, and the European Commission or Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
– National Agency of Erasmus+ in Poland cannot be held responsible for any use which may be made of the information
contained herein. local-community-leaders.eu/