Page 9 - LCL Handbook PL
P. 9

local-community-leaders.eu/
 local-community-leaders.eu/

                                                                                local-community-leaders.eu/
 local-community-leaders.eu/
          local-community-leaders.eu/
                                                                                local-community-leaders.eu/
                  Podręcznik został opracowany przez autorów z wielu krajów na terenie Europy
                  ze  zróżnicowanymi  doświadczeniami  charakterystycznymi  dla  kontekstu

                  lokalnego, w którym pracują. Wśród osób opracowujących materiały są badacze

                  z  Polski,  Rumunii,  Hiszpanii,  Bułgarii,  Grecji  i  Włoch.  W  ramach  tej  grupy

                  organizacje  pracujące  nad  tym  projektem  obejmują:  instytucje  szkoleniowe,

                  uniwersytet  i  organizacje  pozarządowe  współpracujące  ze  społecznościami

                  lokalnymi.  Zapewnia  to  różnorodność  wiedzy  teoretycznej,  doświadczeń  i

                  praktyk, które będą widoczne w treści naszych materiałów, zostaną połączone w

                  jedną całość, aby służyć zróżnicowanej grupie czytelników.

                                                                                local-community-leaders.eu/
 local-community-leaders.eu/
          local-community-leaders.eu/
                  Podręcznik „Jak zostać liderem społeczności lokalnej” składa się z dwóch części,
                  a poszczególne rozdziały omawiają różne aspekty przywództwa i mentorowania

                  w społeczności w kontekście osób starszych jako” adwokatów na rzecz zmian”.



                  W  pierwszym  rozdziale  pojawia  się  definicja  przywództwa  na  rzecz  lokalnej

                  społeczności,  autorzy  wyjaśniają  również  znaczenie  i  cel  owego  pojęcia,

                  poruszana jest także kwestia odpowiedzialności w działaniach na rzecz ogółu

                  oraz to jak powinien przebiegać właściwy proces decyzyjny. Czytelnik ma okazję

                  dowiedzieć się o różnych metodach i teoriach przywództwa jak i również poznać

                  typy liderów. Rozwinięta jest również kwestia jak czynniki takie jak wiek, płeć
 local-community-leaders.eu/
          local-community-leaders.eu/
                                                                                local-community-leaders.eu/
                  czy wykształcenie wpływają na przyjmowanie ról przywódczych. Omawiane są
                  również  pożądane  cechy  u  dobrych  liderów.  Uwzględniany  jest  problem

                  przyczyniania się do zmian w otoczeniu społecznym, rozpoznanie czym jest owa

                  zmiana i jak do niej doprowadzić. Na koniec autorzy wyjaśniają proces zostania

                  liderem społeczności.



                  W drugim rozdziale autorzy koncentrują się na mentoringu. Przedstawiona jest

                  definicja  mentoringu,  omawiane  są  różnice  między  przywództwem  a

                  mentoringiem.  Autorzy  opracowują  sposoby  połączenia  tych  dwóch  definicji.
 local-community-leaders.eu/
          local-community-leaders.eu/
                                                                                                      9


                                          This  project  has  been  funded  with  the  support  from  the  European  Union.  This
                  publication reflects the views only of the author, and the European Commission or Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
                  – National Agency of Erasmus+ in Poland cannot be held responsible for any use which may be made of the information
                  contained herein.                                             local-community-leaders.eu/
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14