Page 10 - Handbook_PL
P. 10
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
Tabela 1
Typy liderów i menadżerów
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
Kryterium
Typ
Menedżerzy
Liderzy
Cel
Manifestacja postaw osobistych Manifestacja
bezosobowych,
i aktywności
Koncepcja Stymuluacja, czyli process pasywnych postaw
Koordynacja,
pracy otrzymywania ofert pracy i balansowanie pracy.
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
stwarza możliwości wyboru
docenianie
kompromisów
spośród wielu możliwości
Wykazywanie empatii,
Niewielkie
Relacje z
zaangażowanie
nadawanie znaczenia
innymi
aktywnościom i wydarzeniom. emocjonalne w
Dbanie o utrzymanie
Postrzeganie Niską samooidentyfikacje, relacje z innymi
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
skupianie się na zmianie
istniejącego
siebie
porządku,
konserwatyzm
W 1988 r. John P. Kotter [4] podkreślił, że zarządzanie różni się od
przywództwa tym, że jest „bardziej formalne, bardziej naukowe, a zatem
uniwersalne”. W ten sposób zarządzanie opiera się na zestawie wyraźnych
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
narzędzi i technik określonych przez testy i analizy, które mogą być
stosowane jako takie w różnych sytuacjach, zarówno w świecie biznesu,
jak i w sektorze publicznym.
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu