Page 10 - Handbook_PL
P. 10

teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu








               Tabela 1

               Typy liderów i menadżerów

 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu
                Kryterium
                                Typ

                                                                 Menedżerzy
                                Liderzy
                Cel
                                Manifestacja postaw osobistych  Manifestacja
                                                                 bezosobowych,
                                i aktywności


                Koncepcja       Stymuluacja, czyli process       pasywnych postaw
                                                                 Koordynacja,
                pracy           otrzymywania ofert pracy i       balansowanie pracy.
 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu
                                stwarza możliwości wyboru
                                                                 docenianie
                                                                 kompromisów
                                spośród wielu możliwości

                                Wykazywanie empatii,
                                                                 Niewielkie
                Relacje z
                                                                 zaangażowanie
                                nadawanie znaczenia
                innymi
                                aktywnościom i wydarzeniom.   emocjonalne w


                                                                 Dbanie o utrzymanie
                Postrzeganie    Niską samooidentyfikacje,        relacje z innymi
 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu
                                skupianie się na zmianie
                                                                 istniejącego
                siebie
                                                                 porządku,
                                                                 konserwatyzm



               W  1988  r.  John  P.  Kotter  [4]  podkreślił,  że  zarządzanie  różni  się  od
               przywództwa tym, że jest „bardziej formalne, bardziej naukowe, a zatem
               uniwersalne”. W ten sposób zarządzanie opiera się na zestawie wyraźnych
 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu
               narzędzi  i  technik  określonych  przez  testy  i  analizy,  które  mogą  być
               stosowane jako takie w różnych sytuacjach, zarówno w świecie biznesu,
               jak i w sektorze publicznym.










 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15