Page 3 - Handbook_PL
P. 3
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
Spis treści
Rodział 1 - Wprowadzenie ................................................................................ 6
Rozdział 2 - Nauczyciele liderzy ...................................................................... 8
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
2.1 Co to znaczy być liderem? ....................................................................... 8
2.1.1. Typy liderów i menadżerów ........................................................... 9
2.1.2. Co kryje się pod terminem “przywództwo”? ............................. 16
2.1.3. Kto jest liderem i co to znaczy? ..................................................... 19
2.1.4. Style przywództwa ......................................................................... 29
Literatura cytowana: ........................................................................................ 36
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
2.2. Etyka nauczania ..................................................................................... 38
2.2.1. Etyka ................................................................................................. 40
2.2.2. Rola szkoły ....................................................................................... 41
2.2.3. Podstawa programowa .................................................................. 42
2.2.4. Zaplanowane rezultaty nauczania ............................................... 44
2.2.5. Tworzenie programu nauczania .................................................. 45
2.2.6. Podstawy programowe związane z edukowaniem o
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
wartościach ................................................................................................ 48
Literatura cytowana ......................................................................................... 50
2.3. Rola nauczyciela lidera ......................................................................... 51
2.3.1. Definiowanie roli nauczyciela-lidera oraz jego
odpowiedzialności: ................................................................................... 51
2.3.2. Rodzaje ról ....................................................................................... 55
2.3.3. Nauka wejścia w rolę lidera - podejmowanie decyzji ............... 61
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
Literatura cytowana ......................................................................................... 69
Rozdział 3 – Typy liderów szkolnych oraz ich rola w życiu szkoły. ........ 72
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu