Page 3 - Handbook_PL
P. 3

teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu








               Spis treści

               Rodział 1 - Wprowadzenie ................................................................................ 6
               Rozdział 2 - Nauczyciele liderzy ...................................................................... 8
 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu
                 2.1 Co to znaczy być liderem? ....................................................................... 8

                   2.1.1. Typy liderów i menadżerów ........................................................... 9
                   2.1.2. Co kryje się pod terminem “przywództwo”? ............................. 16

                   2.1.3. Kto jest liderem i co to znaczy? ..................................................... 19

                   2.1.4. Style przywództwa ......................................................................... 29

               Literatura cytowana: ........................................................................................ 36
 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu
                 2.2. Etyka nauczania ..................................................................................... 38
                   2.2.1. Etyka ................................................................................................. 40

                   2.2.2. Rola szkoły ....................................................................................... 41

                   2.2.3. Podstawa programowa .................................................................. 42
                   2.2.4. Zaplanowane rezultaty nauczania ............................................... 44

                   2.2.5. Tworzenie programu nauczania .................................................. 45

                   2.2.6. Podstawy programowe związane z edukowaniem o
 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu
                   wartościach ................................................................................................ 48

               Literatura cytowana ......................................................................................... 50

                 2.3. Rola nauczyciela lidera ......................................................................... 51
                   2.3.1. Definiowanie roli nauczyciela-lidera oraz jego

                   odpowiedzialności: ................................................................................... 51
                   2.3.2. Rodzaje ról ....................................................................................... 55

                   2.3.3. Nauka wejścia w rolę lidera - podejmowanie decyzji ............... 61
 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu
               Literatura cytowana ......................................................................................... 69

               Rozdział 3 – Typy liderów szkolnych oraz ich rola w życiu szkoły. ........ 72










 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu
   1   2   3   4   5   6   7   8