Page 4 - Handbook_PL
P. 4

teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu








                 3.1. Wprowadzenie ....................................................................................... 72

                 3.2.   Typy liderów w szkole ........................................................................ 73
                 3.3.    Rola nauczycieli liderów w życiu szkoły ........................................ 75
 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu
                 3.4.    Umiejętności interpersonalne wymagane do efektywnego
                 przywództwa nauczycielskiego ................................................................. 77

               Literatura cytowana ......................................................................................... 87

               Rozdział 4 - Wsparcie dla szkolnej kadry zarządzającej. ............................ 88
                 4.1. Perspekywa historyczna ....................................................................... 88

                 4.2. Istotność zmian w organizacji (takiej jak szkoła) .............................. 89

                 4.3. Definicje................................................................................................... 90
 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu
                   4.3.1. Różne typy przemian organizacyjnych ....................................... 90
                   4.3.2. Teorie przemian w organizacji ..................................................... 92

                 4.4. Siły przemiany w organizacji ............................................................... 94

                 4.5. Cele przemian w organizacji ................................................................ 96

               Literatura cytowana ......................................................................................... 98

               Rozdział 5 - Rola nauczyciela lidera w podnoszeniu jakości szkoły ....... 100
 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu
                 5.1. Co wpływa na jakość pracy szkoły? ................................................. 100

                 5.2. Jakie czynniki wpływają na jakość pracy szkoły? ........................... 106

                 5.2. Mierzenie jakości pracy szkoły - ankieta dla rodziców .................. 117
               Literatura cytowana: ...................................................................................... 122

               Rozdział 6 - Nauczyciel jako lider, tutor oraz mentor ............................... 125

                 6.1. Wprowadzenie ..................................................................................... 125
 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu
                 6.2. Trener z sukcesami .............................................................................. 126

                 6.3. Nauczyciel-mentor .............................................................................. 126
                 6.4. Coaching ............................................................................................... 127










 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu
   1   2   3   4   5   6   7   8   9