Page 4 - Handbook_PL
P. 4
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
3.1. Wprowadzenie ....................................................................................... 72
3.2. Typy liderów w szkole ........................................................................ 73
3.3. Rola nauczycieli liderów w życiu szkoły ........................................ 75
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
3.4. Umiejętności interpersonalne wymagane do efektywnego
przywództwa nauczycielskiego ................................................................. 77
Literatura cytowana ......................................................................................... 87
Rozdział 4 - Wsparcie dla szkolnej kadry zarządzającej. ............................ 88
4.1. Perspekywa historyczna ....................................................................... 88
4.2. Istotność zmian w organizacji (takiej jak szkoła) .............................. 89
4.3. Definicje................................................................................................... 90
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
4.3.1. Różne typy przemian organizacyjnych ....................................... 90
4.3.2. Teorie przemian w organizacji ..................................................... 92
4.4. Siły przemiany w organizacji ............................................................... 94
4.5. Cele przemian w organizacji ................................................................ 96
Literatura cytowana ......................................................................................... 98
Rozdział 5 - Rola nauczyciela lidera w podnoszeniu jakości szkoły ....... 100
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
5.1. Co wpływa na jakość pracy szkoły? ................................................. 100
5.2. Jakie czynniki wpływają na jakość pracy szkoły? ........................... 106
5.2. Mierzenie jakości pracy szkoły - ankieta dla rodziców .................. 117
Literatura cytowana: ...................................................................................... 122
Rozdział 6 - Nauczyciel jako lider, tutor oraz mentor ............................... 125
6.1. Wprowadzenie ..................................................................................... 125
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
6.2. Trener z sukcesami .............................................................................. 126
6.3. Nauczyciel-mentor .............................................................................. 126
6.4. Coaching ............................................................................................... 127
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu