Page 2 - AAB Learnig material PL
P. 2

art-against-bullying.eu




          art-against-bullying.eu
                                                                  art-against-bullying.eu
 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
                                                                                                                          art-against-bullying.eu



                   5.   Potrafię rozpoznać znaki ostrzegawcze, które wysyłają ofiary


                       przemocy.


                   6.   Kiedy widzę sytuację w której ktoś jest ofiarą bullyingu



                       wiem, jak postępować.

                   7.   Wiem, jak w razie potrzeby złagodzić sytuację.
                   8.   Wiem, jak reagować na zgłaszane mi przypadki
                       prześladowania.
 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
                   9.   Wiem, jak dowiedzieć się, co się stało, zawsze potrafię
                       dokładnie określić, czy incydent był przypadkiem bullyingu.



                   10.  Wiem, jak wspierać zaangażowanych uczniów, w tym osoby

                       postronne.

                   11.  Wiem, jak radzić sobie z aktami przemocy, co robić w sytuacji


                       gdy są mi zgłaszane.





                Handout/slide 1.1                  Definicja bullyingu
 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
                                   -Zapoznanie uczestników treningu z określeniem „bullying”
                Cel:
                                   -Zrozumienie różnic między bullyingiem a konfliktem / niezgodą
                                   Co najmniej 10 minut, w zależności od wielkości grupy
                Czas trwania:
                                   Między 15-20
                Rozmiar
                grupy:

                                   Flipchart, biały papier, kartki, przybory do pisania, projektor wideo
                Wymagane
                                   i laptop, łącze internetowe.
                narzędzia:

                Instrukcja krok  Trener przygotowuje prezentację , zawierającą niezbędne
                po kroku:          informacje i definicje bullyingu.   1
 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
                                   Przedstawiono sytuację:

                                   Która z sytuacji przedstawia zjawisko bullyingu?
                                   1. Na lekcjach matematyki John i Andrew, koledzy siedzący razem
                                   w szkolnej ławce, spierają się o to, do kogo należy gumka do
                                   mazania, każdy deklarując, że jest jego.
                                   2. John codziennie kradnie kanapkę Denisa, a potem zjada ją na
                                   oczach Denisa, śmiejąc się z jego gniewu.
                                   3. Mary fotografuje Ann, gdy zmienia sprzęt sportowy i umieszcza
                                   zdjęcia na Facebooku, czemu towarzyszą niemiłe komentarze



 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
   1   2   3   4   5   6   7