Page 5 - ZESTAW STANDARDÓW DLA NAUCZYCIELA-LIDERA
P. 5
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
Do nauczycieli.
Nauczyciel powinien potrafić przeanalizować swój poziom wiedzy i umiejętności praktycznych oraz ocenić wyniki swojej
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
pracy. Na podstawie autoewaluacji nauczyciel może zaprojektować własną strategię rozwoju zawodowego i wyszukać
dowolne formalne lub nieformalne metody doskonalenia swoich umiejętności.
Do menedżerów instytucji edukacyjnych.
W procesie oceny nauczycieli wyznaczony zestaw standardów gra ogromną rolę. Posiadając standardy i wskaźniki można
znaleźć odpowiednie narzędzia, które pomogą nam określić poziom wymaganych kompetencji. Dzięki ewaluacji można
rozpocząć proces tworzenia strategii rozwoju zawoowego.
Do specjalistów wspierających rozwój zawodowy nauczycieli.
Dzięki standardom możliwe jest opracowanie arkuszy obserwacji pracy nauczyciela.
Możliwa jest ocena jak dane standardy są zbieżne są z oficjalną dokumentacją poruszającą kwestie dbania o jakość edukacji
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
Na podstawie wniosków z przeprowadzonej analizy można pomóc nauczycielom-liderom w opracowaniu osobistej strategii
samodoskonalenia.
Do osób odpowiedzialnych za tworzenie szkoleń dla nauczycieli-liderów.
Możliwość tworzenia szkoleń na podstawie zewnętrznego zestawu standardów uwzględniającego spis kompetencji i cech,
które powinny charakteryzować nauczyciela-lidera
Możliwość kreowania programów rozwijających zróżnicowany zestaw kompetencji, dostosowanego do zróżnicowanych
potrzeb grupy docelowej
Do modernizatorów polskiego systemu edukacji.
Przydatne narzędzie do określenia umiejętności i kompetencji, które na poziomie krajowym wymagają poprawy.
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
Pomoc w tworzeniu programów w ramach wstępnego i ustawicznego szkolenia zawodowego.
Pomoc w opracowaniu kryteriów dla rekrutacji i selekcji nauczycieli.
Element ważny do monitorowania poziomu kompetencji nauczycieli.