Page 5 - ZESTAW STANDARDÓW DLA NAUCZYCIELA-LIDERA
P. 5

teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu                                     teachers-leaders.eu











       Do nauczycieli.

               Nauczyciel powinien potrafić przeanalizować swój poziom wiedzy i umiejętności praktycznych oraz ocenić wyniki swojej
            
 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu                                     teachers-leaders.eu
               pracy. Na podstawie autoewaluacji nauczyciel może zaprojektować własną strategię rozwoju zawodowego i wyszukać
               dowolne formalne lub nieformalne metody doskonalenia swoich umiejętności.
       Do menedżerów instytucji edukacyjnych.
               W procesie oceny nauczycieli wyznaczony zestaw standardów gra ogromną rolę. Posiadając standardy i wskaźniki można
            
               znaleźć odpowiednie narzędzia, które pomogą nam określić poziom wymaganych kompetencji. Dzięki ewaluacji można
               rozpocząć proces tworzenia strategii rozwoju zawoowego.

       Do specjalistów wspierających rozwój zawodowy nauczycieli.
              Dzięki standardom możliwe jest opracowanie arkuszy obserwacji pracy nauczyciela.
              Możliwa jest ocena jak dane standardy są zbieżne są z oficjalną dokumentacją poruszającą kwestie dbania o jakość edukacji
 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu                                     teachers-leaders.eu
               Na podstawie wniosków z przeprowadzonej analizy można pomóc nauczycielom-liderom w opracowaniu osobistej strategii
            
               samodoskonalenia.
       Do osób odpowiedzialnych za tworzenie szkoleń dla nauczycieli-liderów.
               Możliwość tworzenia szkoleń na podstawie  zewnętrznego zestawu standardów uwzględniającego spis kompetencji i cech,
            
               które powinny charakteryzować nauczyciela-lidera
               Możliwość kreowania programów rozwijających zróżnicowany zestaw kompetencji, dostosowanego do zróżnicowanych
            
               potrzeb grupy docelowej
       Do modernizatorów polskiego systemu edukacji.
               Przydatne narzędzie do określenia umiejętności i kompetencji, które na poziomie krajowym wymagają poprawy.
 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu                                     teachers-leaders.eu
            
               Pomoc w tworzeniu programów w ramach wstępnego i ustawicznego szkolenia zawodowego.
            
               Pomoc w opracowaniu kryteriów dla rekrutacji i selekcji nauczycieli.
            
               Element ważny do monitorowania poziomu kompetencji nauczycieli.
            
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10