Page 10 - ZESTAW STANDARDÓW DLA NAUCZYCIELA-LIDERA
P. 10
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
Korzysta z szerokiej gamy zasobów Potrafi przekazywać wiedzę w zrozumiały
sposób
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
Stosuje skuteczne strategie nauczania
Posiada umiejętność rozpoznawania emocji
Korzysta ze zróżnicowanych metody
przekazywania informacji
Wie jak interpretować i kontrolować emocje
Stosuje zarówno tradycyjne jak i
Jest zmotywowany do działania
innowacyjne metody pracy
Promuje kulturę współpracy
Łączy prywatne cele samorozwoju z
Kiedy trzeba natychmiast podejmuje działania
potrzebami szkoły Potrafi współpracować z innymi
Sprawnie posługuje się technologią
Dokładnie określa krótko i długoterminowe
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
informacyjną
cele pedagogiczne
Potrafi rozwiązywać sytuacje problemowe Potrafi negocjować
Przekształca zajęć w taki sposób, aby były
Potrafi motywować zarówno uczniów jak i
dopasowane do atmosfery i dynamiki
nauczycieli
grupy
Potrafi skutecznie przekazywać wiedzę
mentora, coacha, ucznia)
Jest świadomy swojej pozycji w grupie Potrafi odnaleźć się w wielu rolach (np.
Potrafi analizować dane
Jest nastawiony na proces ciągłego
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
doskonalenia
Potrafi pobudzić wyobraźnię uczniów
Umiejętnie ustala cele i dąży do ich
Ma dobrą znajomość programu nauczania
realizacji
Potrafi określić swoje kompetencje i zna
Potrafi szybko i adekwatnie ocenić sytuacje
swoje ograniczenia
Potrafi spojrzeć na sytuację z perspektywy
całościowej