Page 10 - ZESTAW STANDARDÓW DLA NAUCZYCIELA-LIDERA
P. 10

teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu                                     teachers-leaders.eu












       Korzysta z szerokiej gamy zasobów                         Potrafi przekazywać wiedzę w zrozumiały
                                                                     sposób
 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu                                     teachers-leaders.eu
       Stosuje skuteczne strategie nauczania
                                                                  Posiada umiejętność rozpoznawania emocji
       Korzysta ze zróżnicowanych metody
          przekazywania informacji
                                                                  Wie jak interpretować i kontrolować emocje
       Stosuje zarówno tradycyjne jak i
                                                                  Jest zmotywowany do działania
          innowacyjne metody pracy
       Promuje kulturę współpracy

       Łączy prywatne cele samorozwoju z
                                                                  Kiedy trzeba natychmiast podejmuje działania
          potrzebami szkoły                                       Potrafi współpracować z innymi
                                                                  Sprawnie posługuje się technologią
       Dokładnie określa krótko i długoterminowe
 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu                                     teachers-leaders.eu
                                                                     informacyjną
          cele pedagogiczne
       Potrafi rozwiązywać sytuacje problemowe  Potrafi negocjować
       Przekształca zajęć w taki sposób, aby były
                                                                  Potrafi motywować zarówno uczniów jak i
          dopasowane do atmosfery i dynamiki
                                                                     nauczycieli
          grupy
       Potrafi skutecznie przekazywać wiedzę
                                                                     mentora, coacha, ucznia)
       Jest świadomy swojej pozycji w grupie                     Potrafi odnaleźć się w wielu rolach (np.
                                                                  Potrafi analizować dane
       Jest nastawiony na proces ciągłego
 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu                                     teachers-leaders.eu
          doskonalenia
                                                                  Potrafi pobudzić wyobraźnię uczniów
       Umiejętnie ustala cele i dąży do ich
                                                                  Ma dobrą znajomość programu nauczania
          realizacji
       Potrafi określić swoje kompetencje i zna
                                                                  Potrafi szybko i adekwatnie ocenić sytuacje
          swoje ograniczenia
                                                                  Potrafi spojrzeć na sytuację z perspektywy
                                                                     całościowej
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15