Page 2 - LCL TK Module II PL
P. 2

local-community-leaders.eu
     local-community-leaders.eu





                                          ⎯  Celem       następnego      ćwiczenia     jest   zapoznanie

                                              uczestników  treningu  z  czterema  fazami  relacji
                                              mentorskiej (Handout 3).
                                          ⎯  Kolejnym  zadaniem  uczestników  będzie  odkrycie,  na

                                              czym  polega  aktywne  słuchanie.  Jest  to  umiejętność
                                              kluczowa zarówno w pracy mentora, jak i w pracy lidera
                                              lokalnej społeczności (Handout 4).

                                          ⎯  Następna  aktywność  pozwoli  uczestnikom  opracować
                                              zasady  udanej  relacji  mentor-podopieczny.  (Handout
                                              5).

                                          ⎯  Celem kolejnego ćwiczenia jest zapoznanie uczestników
                                              treningu  z  tym,  jak  powinien  wyglądać  kontrakt
                                              pomiędzy mentorem a podopiecznym. (Handout 6).
                                                                                        local-community-leaders.eu
     local-community-leaders.eu
                                          ⎯  W  kolejnym  ćwiczeniu  rozpoznamy  motywacje  do
                                              podjęcia się roli mentora liderów lokalnej społeczności.
                                              (Handout 7).

                                          ⎯  Celem kolejnego ćwiczenia jest zapoznanie uczestników
                                              z tym, jak powinna wyglądać struktura indywidualnej
                                              lub grupowej sesji mentoringu.  Uczestnicy nauczą się

                                              rozwiązywać  problemy  lokalnej  społeczności  poprzez
                                              wykorzystanie  ćwiczenia  stymulującego  szczegółową
                                              analizę    problemu,      kreatywność      i   umiejętność

                                              podejmowania decyzji (Handout 8).
                                          ⎯  Ostatnie ćwiczenie polega na dokonaniu ewaluacji tego,
                                              czego nauczyli się uczestnicy treningu (Handout 9).


                                       *Ćwiczenia  mogą  być  wykonywane  w  grupie  lub  w  parach.
                                       Pierwszy  wariant  zakłada,  że  lider  grupy  będzie  prowadził

                                       wszystkie aktywności. W drugim wariancie „mentor” wciela się
                                       w rolę trenera i poprzez współpracę z podopiecznym wspólnie
     local-community-leaders.eu
                                                                                        local-community-leaders.eu
                                       przechodzą przez każde z ćwiczeń.

                 Umiejętności          Po zakończeniu tej sesji uczestnicy będą rozumieć:
                 nabyte  w  trakcie
                                           ⎯  czym jest mentoring,
                 treningu:
                                           ⎯  jak można zbudować udaną relację mentor-podopieczny
                                           ⎯  jaka jest rola mentora i podopiecznego,






                  This project has been funded with the support from the European Union. This publication reflects the views only of the author, and the European Commission or Fundacja
                  Rozwoju Systemu Edukacji – National Agency of Erasmus+ in Poland cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained here in.
   1   2   3   4   5   6   7