Page 2 - LCL TK Module II PL
P. 2
local-community-leaders.eu
local-community-leaders.eu
⎯ Celem następnego ćwiczenia jest zapoznanie
uczestników treningu z czterema fazami relacji
mentorskiej (Handout 3).
⎯ Kolejnym zadaniem uczestników będzie odkrycie, na
czym polega aktywne słuchanie. Jest to umiejętność
kluczowa zarówno w pracy mentora, jak i w pracy lidera
lokalnej społeczności (Handout 4).
⎯ Następna aktywność pozwoli uczestnikom opracować
zasady udanej relacji mentor-podopieczny. (Handout
5).
⎯ Celem kolejnego ćwiczenia jest zapoznanie uczestników
treningu z tym, jak powinien wyglądać kontrakt
pomiędzy mentorem a podopiecznym. (Handout 6).
local-community-leaders.eu
local-community-leaders.eu
⎯ W kolejnym ćwiczeniu rozpoznamy motywacje do
podjęcia się roli mentora liderów lokalnej społeczności.
(Handout 7).
⎯ Celem kolejnego ćwiczenia jest zapoznanie uczestników
z tym, jak powinna wyglądać struktura indywidualnej
lub grupowej sesji mentoringu. Uczestnicy nauczą się
rozwiązywać problemy lokalnej społeczności poprzez
wykorzystanie ćwiczenia stymulującego szczegółową
analizę problemu, kreatywność i umiejętność
podejmowania decyzji (Handout 8).
⎯ Ostatnie ćwiczenie polega na dokonaniu ewaluacji tego,
czego nauczyli się uczestnicy treningu (Handout 9).
*Ćwiczenia mogą być wykonywane w grupie lub w parach.
Pierwszy wariant zakłada, że lider grupy będzie prowadził
wszystkie aktywności. W drugim wariancie „mentor” wciela się
w rolę trenera i poprzez współpracę z podopiecznym wspólnie
local-community-leaders.eu
local-community-leaders.eu
przechodzą przez każde z ćwiczeń.
Umiejętności Po zakończeniu tej sesji uczestnicy będą rozumieć:
nabyte w trakcie
⎯ czym jest mentoring,
treningu:
⎯ jak można zbudować udaną relację mentor-podopieczny
⎯ jaka jest rola mentora i podopiecznego,
This project has been funded with the support from the European Union. This publication reflects the views only of the author, and the European Commission or Fundacja
Rozwoju Systemu Edukacji – National Agency of Erasmus+ in Poland cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained here in.