Page 7 - LCL TK Module II PL
P. 7
local-community-leaders.eu
umiejętności lub wiedza praktyczna są przydatne dla rozwoju
osoby/profesjonalisty.”
local-community-leaders.eu
Handout 6.3 Fazy relacji mentorskiej
Cel: Celem tego ćwiczenia jest zdobycie wiedzy na temat tego jak powinna
przebiegać prawidłowa relacja mentor-podopieczny.
Czas trwania: 30 minut
Rozmiar około 15 osób
grupy:
local-community-leaders.eu
local-community-leaders.eu
Wymagane grafika 1, tabela 1, nożyczki, flipchart lub oprogramowanie do
materiały: przeprowadzenia sesji online
Instrukcje 1. Jeśli sesja jest przeprowadzona w relacji bezpośredniej, trener
krok po powinien wydrukować tabelę nr 1 i pociąć ją na kawałki tak, by było
kroku: możliwe dopasowanie każdej z aktywności do odpowiedniej fazy relacji
mentorskiej.
2. Podczas sesji lider prosi uczestników treningu, aby wyobrazili sobie
relację mentor-podopieczny jako rzekę. Rzeka jest podzielona na cztery
części, każda z tych części symbolizuje inną fazę relacji: przygotowanie,
negocjacje, wspomaganie rozwoju i zakończenie.
3. Zadaniem uczestników jest przyporządkowanie aktywności
znajdujących się w tabeli 1 do określonej fazy relacji mentorskiej.
Odnośniki: Smith, D., Edleston, J. (2014). Active Citizens Facilitators Toolkit. British
Council: London.
local-community-leaders.eu
local-community-leaders.eu
Grafika: Grafika 1: 4 fazy relacji mentoringu.
This project has been funded with the support from the European Union. This publication reflects the views only of the author, and the European Commission or Fundacja
Rozwoju Systemu Edukacji – National Agency of Erasmus+ in Poland cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained here in.