Page 4 - AAB_Handbook_PL
P. 4

art-against-bullying.eu




                                                                  art-against-bullying.eu
          art-against-bullying.eu
                                                                                                                          art-against-bullying.eu
 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
                                    Project number: 2019-1-PL01-KA201-065722




               1. Wprowadzenie (Lider: KCZIA)


               Zajmując się zagadnieniem zjawiska bullyingu w szkole, zebraliśmy przygotowane
               przez  uczniów  krótkie  historie  komiksowe,  które  są  wyrazem  doświadczeń
               bullyingowych z perspektywy ucznia. Zebrane materiały przekonały nas o tym, że to

               sami uczniowie, przedstawiając swoje doświadczenia, przeżycia, emocje i odczucia
 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
               związane z bullyingiem wskazują nauczycielom, wychowawcom, a także rodzicom co
               ich dotyka, niepokoi, jakiej oczekują od nich reakcji i pomocy w sytuacji bullyingu, z

               którą  spotykają  się  w  szkole.  Dzięki  zgromadzonym  materiałom  nauczyciele  mają
               możliwość wejrzeć w głąb przeżyć i emocji swoich podopiecznych a co za tym idzie
               podjąć skuteczne działania antybullyingowe, tak w zespole klasowym jak i w całym

               środowisku  szkolnym.  Zebrane  materiały  są  więc  cennym  źródłem  wiedzy  dla
               wszystkich  osób  mających  tak  bezpośredni  jak  i  pośredni  kontakt  ze  zjawiskiem
               bullyingu.


               Inicjatywa  „Krótkie  opowiadania  o  bullyingu    –  doświadczenie  nękania  z  perspektywy
 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
               dziecka” umożliwiła zaprezentowanie prac artystycznych uczniów, w których zostały

               przedstawione ich autentyczne doświadczenia dotyczące przemocy rówieśniczej. W
               konkursie  uczestniczyli  uczniowie  w  różnych  przedziałach  wiekowych.  Dzięki
               zebranym materiałom  możemy:

                   ●  Poszerzyć świadomość na temat bullyingu.
                   ●  Poszerzyć  świadomość  na  temat  wagi  zwalczania  przemocy  w  środowisku
                      szkolnym.

                   ●  Zachęcić nauczycieli i rodziców do podejmowania działań zapobiegawczych.
                   ●  Przedstawić zjawisko bullyingu z  perspektywy dziecka.
                   ●  Stawiać dziecko w roli eksperta.
 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
                   ●  Pokazać, w jaki  sposób wykorzystać  sztukę  w celu szerzenia świadomości i
                      zapobieganiu przemocy.



               2. Rola motywacji do wprowadzania zmian w przeciwdziałaniu agresji
               i przemocy szkolnej. Dlaczego należy stawić dziecko w roli eksperta?
               (Lider: EUROED)







                                                                                                4

 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
   1   2   3   4   5   6   7   8   9