Page 4 - AAB_Handbook_PL
P. 4
art-against-bullying.eu
art-against-bullying.eu
art-against-bullying.eu
art-against-bullying.eu
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu
Project number: 2019-1-PL01-KA201-065722
1. Wprowadzenie (Lider: KCZIA)
Zajmując się zagadnieniem zjawiska bullyingu w szkole, zebraliśmy przygotowane
przez uczniów krótkie historie komiksowe, które są wyrazem doświadczeń
bullyingowych z perspektywy ucznia. Zebrane materiały przekonały nas o tym, że to
sami uczniowie, przedstawiając swoje doświadczenia, przeżycia, emocje i odczucia
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu
związane z bullyingiem wskazują nauczycielom, wychowawcom, a także rodzicom co
ich dotyka, niepokoi, jakiej oczekują od nich reakcji i pomocy w sytuacji bullyingu, z
którą spotykają się w szkole. Dzięki zgromadzonym materiałom nauczyciele mają
możliwość wejrzeć w głąb przeżyć i emocji swoich podopiecznych a co za tym idzie
podjąć skuteczne działania antybullyingowe, tak w zespole klasowym jak i w całym
środowisku szkolnym. Zebrane materiały są więc cennym źródłem wiedzy dla
wszystkich osób mających tak bezpośredni jak i pośredni kontakt ze zjawiskiem
bullyingu.
Inicjatywa „Krótkie opowiadania o bullyingu – doświadczenie nękania z perspektywy
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu
dziecka” umożliwiła zaprezentowanie prac artystycznych uczniów, w których zostały
przedstawione ich autentyczne doświadczenia dotyczące przemocy rówieśniczej. W
konkursie uczestniczyli uczniowie w różnych przedziałach wiekowych. Dzięki
zebranym materiałom możemy:
● Poszerzyć świadomość na temat bullyingu.
● Poszerzyć świadomość na temat wagi zwalczania przemocy w środowisku
szkolnym.
● Zachęcić nauczycieli i rodziców do podejmowania działań zapobiegawczych.
● Przedstawić zjawisko bullyingu z perspektywy dziecka.
● Stawiać dziecko w roli eksperta.
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu
● Pokazać, w jaki sposób wykorzystać sztukę w celu szerzenia świadomości i
zapobieganiu przemocy.
2. Rola motywacji do wprowadzania zmian w przeciwdziałaniu agresji
i przemocy szkolnej. Dlaczego należy stawić dziecko w roli eksperta?
(Lider: EUROED)
4
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu