Page 6 - AAB_Handbook_PL
P. 6

art-against-bullying.eu




          art-against-bullying.eu
                                                                                                                          art-against-bullying.eu
 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
                                                                  art-against-bullying.eu
                                    Project number: 2019-1-PL01-KA201-065722




                   ●  Podejmując się inicjatywy z zakresu przeciwdziałania przemocy, zapewniamy
                      emocjonalne  wsparcie  ofiarom  i  zapobiegamy  powstawaniu  traumy,  która

                      może rzutować na przyszłość dziecka.
                   ●  Poprzez  zwiększanie  świadomości  eliminujemy  efekt  widza.  Pokazując,  jak
                      należy postąpić, uczymy dzieci, które do tej pory były biernymi obserwatorami,

                      co należy zrobić, jak zniechęcić do kontynuowania nękania, jak pomóc oraz
 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
                      gdzie i kiedy zgłaszać prośby o pomoc.
                   ●  Postrzeganie dzieci jako ekspertów pogłębia więź zaufania między uczniami,

                      nauczycielami  i  rodzicami.  Słuchając  młodszej  generacji,  szanując  opinie
                      innych, uczymy się od siebie nawzajem.


               Dzięki  zastosowaniu  inicjatyw  przeciwdziałających  przemocy  rówieśniczej
               nauczyciele będą mogli rozpoznać przyczyny nękania oraz jego konsekwencje. Wraz
               z rozwojem technologii zmieniają się zasady funkcjonowania społeczeństwa, a co za

               tym  idzie  źródła  i  formy  nękania.  Zmiana  ta  nie  jest  drastyczna  a  pojawia  się
               stopniowo  na  przestrzeni  wielu  lat.  Należy  również  pamiętać  o  różnicach
               pokoleniowych i stale starać się  rozwijać w sobie wiedzę z tego zakresu.
 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu

               W dzisiejszych czasach, szczególnie w okresie pandemii COVID-19, nękanie przyjęło
               formę online. Przy niestabilnym rynku pracy, dzieci, których rodzice są w trudnej
               sytuacji ekonomicznej, zostały szczególnie narażone na bycie dotkniętym przemocą.

               Dlatego nauczyciele i rodzice muszą być stale świadomi skali problemu i z uwagą
               monitorować  sytuację.    Wszelkie  zgłoszenia  dotyczące  przemocy  muszą  być
               traktowane poważnie. Jest wiele opowieści o tym, kiedy po zgłoszeniu bycia ofiarą

               nękania dorosłym, dziecko otrzymuje odpowiedź: „bądź mężczyzną” „oddaj im” albo
               „to nie było nic takiego”. Prawdą jest, że przemoc rówieśnicza powoduje szkody dla
               dobrostanu  ofiar,  sprawców  oraz  osób  postronnych,  dlatego  nigdy  nie  należy
 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
               bagatelizować problemu.



















                                                                                                6

 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11