Page 5 - AAB_Handbook_PL
P. 5

art-against-bullying.eu




                                                                  art-against-bullying.eu
          art-against-bullying.eu
                                                                                                                          art-against-bullying.eu
 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
                                    Project number: 2019-1-PL01-KA201-065722




               Przy przeglądaniu poniższych materiałów należy zwrócić uwagę na rolę inspirowania
               dzieci do przyjmowania postaw antyprzemocowych.


               Krótkie  historie  komiksowe  na  temat  przemocy  rówieśniczej  mają  pomóc
               nauczycielom w pracy z dziećmi. Mają zainspirować nauczycieli do kreowania działań

               mających na celu przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej oraz minimalizowanie jej
               konsekwencji. Ważnym elementem jest pozwolenie uczniom na swobodne wyrażanie
 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
               swoich  przeżyć,  uczuć  i  doświadczeń,  bez  obaw,  że  ktoś  ich  wyśmieje,  oceni  albo

               ukarze.

               Nauczyciele mają pewne określone przekonania na temat przemocy rówieśniczej. W

               trakcie  pracy  twórczej  ważne  jest  odsunięcie  na  bok  swoich  osobistych  odczuć  i
               poglądów, aby w trakcie pracy  pozwolić dzieciom na swobodne przekazanie swojej
               perspektywy.  W  przypadku  gdy  nauczyciel  poświęci  czas  na  wysłuchanie  ich
               opowieści  i  zrozumienie  tego,  co  mają  do  powiedzenia  będzie  to  tylko  ogromna

               wartość dodana do ich dalszej pracy w duchu antyprzemocowym.

               Poniżej  przedstawione  zostały  argumenty  przemawiające  za  angażowaniem  i
 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
               motywowaniem uczniów w przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej.

                   ●  Motywowanie uczniów może podnieść ich samoocenę. Poprzez inspirowanie

                      do wspólnej pracy dajemy im do zrozumienia, że dzieci są równe dorosłym a
                      ich uczucia, przekonania i doświadczenia są tak samo ważne. Dla ofiar nękania
                      oznacza to akceptację, wsparcie w obliczu zagrożenia oraz wzmocnienie ich

                      poczucia własnej wartości.
                   ●  Sprawcy dowiadują się, jakie ich czyny powodują konsekwencje oraz dlaczego
                      nie warto dokuczać innym. To pozwala im lepiej zrozumieć siebie i powody

                      własnego postępowania oraz uczy, jak prawidłowo rozwiązywać konflikty.
 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
                   ●  Ofiary przemocy często czują się osamotnione lub ignorowane. Jest to przykry
                      dodatek  do  negatywnych  emocji  spowodowanych  aktami  nękania.  Nawet

                      kiedy  dziecko  mówi  dorosłemu  o  przemocy,  zdarza  się,  że  działanie
                      zapobiegawcze nie jest podejmowane. W rezultacie nasila się poczucie izolacji
                      i  porzucenia.  Wspólne  akcje  z  zakresu  przeciwdziałania  przemocy  mogą
                      pokazać dziecku, że nie jest osamotnione i zawsze może poprosić o pomoc.








                                                                                                5

 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10