Page 9 - LCL TK Module II DE
P. 9
local-community-leaders.eu
✔ odpowiada na próby kontaktu niezależnie, czy mają miejsce
przez e mail, twarzą w twarz czy telefonicznie,
✔ powstrzymuje się od udzielania rad przed uzyskaniem
pełnego obrazu sytuacji. local-community-leaders.eu
Handout 5 Relacja mentor-podopieczny
Cel: Określenie zasad i granic dla obowiązującej relacji mentor-
podopieczny, budowanie zaufania.
Czas trwania: około 15 osób
Rozmiar 30-45 minutes
local-community-leaders.eu
local-community-leaders.eu
grupy:
Wymagane Check lista 2, przybory do pisania, flipchart lub oprogramowanie do
materiały: przeprowadzenia sesji online
Instrukcje krok 1. Trener stawia pytanie/problem przed uczestnikami treningu: „Co
po kroku: należy zrobić, aby relacja mentorska była udana?”.
2. Trener prosi uczestników o udzielenie spontanicznych
odpowiedzi.
3. Następnie trener przekształca pytanie tak, by miało wydźwięk
negatywny: „Co zrobić by relacja mentorska okazała się porażką?”
4. Trener prosi uczestników o udzielenie spontanicznych
odpowiedzi i zapisuje je w widocznym miejscu.
5. Następnie uczestnicy analizują odpowiedzi, które podali i starają
się je „przewrócić” tak by miały wydźwięk pozytywny.
Przykład: aby relacja mentorska okazała się porażką, mentor
powinien notorycznie spóźniać się na spotkania. Zmiana: aby relacja
local-community-leaders.eu
local-community-leaders.eu
mentorska okazała się udana, mentor powinien być punktualny.
6. Przeczytaj checklistę 2 i sprawdź, czy zapisaliście podstawowe
cechy udanej relacji mentorskiej.
7. Na podstawie uzyskanych danych opracujcie 10 zasad, które
chcielibyście, aby obowiązywały w waszej relacji mentor-
podopieczny. Trener powinien zapisać je w widocznym miejscu.