Page 4 - LCL TK Module II DE
P. 4
local-community-leaders.eu
local-community-leaders.eu
Instrukcje krok 1. Trener prosi uczestników, aby na kartkach zapisali swoją definicję
po kroku: mentoringu.
2. Trener prosi uczestników, aby przeczytali na głos to, co udało im
się stworzyć.
3. Trener zapisuje w punktach elementy wspólne dla podanych
przez nich definicji.
4. Trener w osobnej kolumnie zapisuje elementy, które były
unikalne/pojawiły się tylko w pojedynczych definicjach.
5. Biorąc pod uwagę wspólne i unikalne charakterystyki
mentoringu, uczestnicy treningu tworzą jedną, spójną definicję.
Trener zapisuje ją w widocznym miejscu.
5. Następnie, trener czyta na głos definicję mentoringu według
Erika Parsloe udostępnioną w wierszu „dodatkowe formularze”.
6. Trener prowadzi dyskusję między uczestnikami treningu o tym,
local-community-leaders.eu
jakie są różnice i podobieństwa pomiędzy stworzoną przez nich
definicją a definicją Erika Parsloe.
Odnośniki: Parsloe, Eric, and Melville Leedham. Coaching and mentoring:
Practical conversations to improve learning. Kogan Page Publishers,
2009.
Grafika: brak
Audio/Wideo: brak local-community-leaders.eu
Dodatkowe Definicja mentoringu Erika Parsloe
formularze:
Mentoring to relacja, której celem jest okazywanie wsparcia i
zachęcanie ludzi do zarządzania ich własnym procesem uczenia się
w taki sposób, aby zmaksymalizować ich potencjał i rozwój
umiejętności. Dzięki relacji mentor-podopieczny powinni mieć
okazję stać się najlepszą wersją siebie. Relacja obejmuje udzielanie
porad, informacji i wsparcia od osoby, której doświadczenie,
umiejętności lub wiedza praktyczna są przydatne dla rozwoju
local-community-leaders.eu
osoby/profesjonalisty.”
Handout 3 Fazy relacji mentorskiej local-community-leaders.eu