Page 7 - LCL TK Module II DE
P. 7
local-community-leaders.eu
Szczególnie wzmacnia się więź zaufania pomiędzy Rozmowa pomiędzy mentorem a podopiecznym na
mentorem i podopiecznym, co pozwala na szczerość i temat tego, co chcą zatrzymać i nad czym chcą
swobodną komunikację. pracować w przyszłości.
Najważniejsze dla tej fazy jest utrzymanie relacji
mentor- podopieczny. Wymaga to zarówno od
mentora jak i podopiecznego wykazania się
umiejętnością rozwiązywania problemów i
konfliktów. local-community-leaders.eu
Mentor zdobywa informacje na temat stylu uczenia
się podopiecznego i adekwatnie dopasowuje
aktywności do jego stylu pracy.
Handout 4 Aktywne słuchanie
Cel: Zrozumienie na czym polega aktywne słuchanie, jak należy
postępować, aby nasz rozmówca czuł się usłyszanym, wzmacnianie
empatii i wrażliwości.
local-community-leaders.eu
local-community-leaders.eu
Czas trwania: 20 minut
Rozmiar grupy: Około 15 osób
Wymagane Check Lista 1, grafika 2, flipchart, markery lub oprogramowanie do
materiały: przeprowadzenia sesji online
Instrukcje krok 1. Trener informuje uczestników treningu, że jedną z cech
po kroku: efektywnego mentora jest umiejętność aktywnego słuchania.
Korzystając z grafiki załączonej w Handoucie 4 trener prezentuje tak
zwany “Sun Chart” wyjaśniając, że uczestnicy będą zastanawiać się
nad tym, jak powinien zachowywać się słuchacz, aby jego
rozmówca poczuł, że jest usłyszanym.
2. Sun Chart jest kołem, z którego wychodzą linię i swoim kształtem
przypomina słońce. W środku koła zapisane jest zdanie, które
uczestnicy muszą dokończyć „Wiem, że ktoś potrafi słuchać
local-community-leaders.eu
local-community-leaders.eu
kiedy...”. Zadaniem uczestników jest dokończyć to zdanie na tyle
sposobów ile potrafią.
3. Zadaniem trenera jest zapisywanie podawanych odpowiedzi w
widocznym miejscu. Żeby pobudzić wyobraźnię uczestników,
trener może poprosić ich, aby przypomnieli sobie rozmowę,
podczas której czuli, że ktoś ich słucha i rozumie a następnie