Page 7 - LCL TK Module II DE
P. 7

local-community-leaders.eu







                                   Szczególnie  wzmacnia  się  więź  zaufania  pomiędzy   Rozmowa  pomiędzy mentorem a  podopiecznym na
                                   mentorem i podopiecznym, co pozwala na szczerość i   temat  tego,  co  chcą  zatrzymać  i  nad  czym  chcą
                                   swobodną komunikację.              pracować w przyszłości.
                                   Najważniejsze  dla  tej  fazy  jest  utrzymanie  relacji
                                   mentor-  podopieczny.  Wymaga  to  zarówno  od
                                   mentora  jak  i  podopiecznego  wykazania  się
                                   umiejętnością   rozwiązywania   problemów   i
                                   konfliktów.                                          local-community-leaders.eu
                                   Mentor zdobywa informacje na temat  stylu uczenia
                                   się  podopiecznego  i  adekwatnie  dopasowuje
                                   aktywności do jego stylu pracy.




                Handout 4                               Aktywne słuchanie


                Cel:                Zrozumienie  na  czym  polega  aktywne  słuchanie,  jak  należy
                                    postępować, aby nasz rozmówca czuł się usłyszanym, wzmacnianie

                                    empatii i wrażliwości.
                                                                                        local-community-leaders.eu
     local-community-leaders.eu
                Czas trwania:       20 minut


                Rozmiar grupy:  Około 15 osób

                Wymagane            Check Lista 1, grafika 2, flipchart, markery lub oprogramowanie do

                materiały:          przeprowadzenia sesji online

                Instrukcje  krok  1.  Trener  informuje  uczestników  treningu,  że  jedną  z  cech

                po kroku:           efektywnego  mentora  jest  umiejętność  aktywnego  słuchania.
                                    Korzystając z grafiki załączonej w Handoucie 4 trener prezentuje tak
                                    zwany “Sun Chart” wyjaśniając, że uczestnicy będą zastanawiać się

                                    nad  tym,  jak  powinien  zachowywać  się  słuchacz,  aby  jego
                                    rozmówca poczuł, że jest usłyszanym.


                                    2. Sun Chart jest kołem, z którego wychodzą linię i swoim kształtem
                                    przypomina  słońce.  W  środku  koła  zapisane  jest  zdanie,  które
                                    uczestnicy  muszą  dokończyć  „Wiem,  że  ktoś  potrafi  słuchać
     local-community-leaders.eu
                                                                                        local-community-leaders.eu
                                    kiedy...”. Zadaniem uczestników jest dokończyć to zdanie na tyle
                                    sposobów ile potrafią.

                                    3. Zadaniem trenera jest zapisywanie podawanych odpowiedzi w

                                    widocznym  miejscu.  Żeby  pobudzić  wyobraźnię  uczestników,
                                    trener  może  poprosić  ich,  aby  przypomnieli  sobie  rozmowę,

                                    podczas  której  czuli,  że  ktoś  ich  słucha  i  rozumie  a  następnie
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12