Page 5 - LCL TK Module II DE
P. 5
local-community-leaders.eu
Cel: Celem tego ćwiczenia jest zdobycie wiedzy na temat tego jak powinna
przebiegać prawidłowa relacja mentor-podopieczny.
Czas trwania: 30 minut local-community-leaders.eu
Rozmiar około 15 osób
grupy:
Wymagane grafika 1, tabela 1, nożyczki, flipchart lub oprogramowanie do
materiały: przeprowadzenia sesji online
Instrukcje 1. Jeśli sesja jest przeprowadzona w relacji bezpośredniej, trener
krok po powinien wydrukować tabelę nr 1 i pociąć ją na kawałki tak, by było
kroku: możliwe dopasowanie każdej z aktywności do odpowiedniej fazy relacji
local-community-leaders.eu
local-community-leaders.eu
mentorskiej.
2. Podczas sesji lider prosi uczestników treningu, aby wyobrazili sobie
relację mentor-podopieczny jako rzekę. Rzeka jest podzielona na cztery
części, każda z tych części symbolizuje inną fazę relacji: przygotowanie,
negocjacje, wspomaganie rozwoju i zakończenie.
3. Zadaniem uczestników jest przyporządkowanie aktywności
znajdujących się w tabeli 1 do określonej fazy relacji mentorskiej.
Odnośniki: Smith, D., Edleston, J. (2014). Active Citizens Facilitators Toolkit. British
Council: London.
Grafika: Grafika 1: 4 fazy relacji mentoringu.
local-community-leaders.eu
local-community-leaders.eu