Page 8 - LCL TK Module II PL
P. 8
local-community-leaders.eu
local-community-leaders.eu
local-community-leaders.eu
local-community-leaders.eu
Audio/Wideo: brak
Dodatkowe Tabela 1
formularze:
Faza 1: Przygotowanie Faza 2: Negocjacje
Mentor i podopieczny ustalają oczekiwania wobec Mentor i podopieczny ustalają swoje zadania i
siebie. obowiązki.
Mentor i podopieczny ustalają zasady relacji Mentor i podopieczny ustalają strategię współpracy,
mentorskiej. obszary rozwoju, nad którymi będą wspólnie
pracować.
Mentor i podopieczny poznają się by móc Mentor i podopieczny ustalają ramy czasowe sesji.
zadecydować, czy chcą współpracować.
Wyznaczone zostają jasne i realistyczne cele relacji Mentor i podopieczny tworzą formalne granice relacji
mentorskiej. mentorskiej, ustalają jakich tematów nie należy
poruszać podczas sesji.
Pierwszy kontakt mentora z podopiecznym. Mentor i podopieczny wybierają odpowiednie
narzędzia do dokonywania regularnej ewaluacji
postępów swojej pracy.
Rozmowa pomiędzy mentorem a podopiecznym na
temat ich wcześniejszych doświadczeń w obszarze
ich działalności i mentoringu
Mentor i podopieczny identyfikują wspólne obszary Mentor i podopieczny podpisują się pod
zainteresowań i umiejętności, które chcieliby opracowanymi ustaleniami, które w jasny i mierzalny
rozwijać. sposób określają zobowiązania pomiędzy nimi.
Mentor i podopieczny ustalają ilość i formę
organizowanych spotkań.
Faza 3: Wspomaganie rozwoju Faza 4: Zakończenie
Praca nad wypełnianiem celów, do których mentor i Zapewnienie łagodnego przejścia od relacji mentor-
local-community-leaders.eu
local-community-leaders.eu
podopieczny się wcześniej zobowiązali. podopieczny do relacji koleżeńskiej.
Czas na rozwój i dojrzewanie relacji. Upewnienie się, że każda ze stron zaangażowana w
relacje jest świadoma swoich osiągnięć i tego dlaczego
jej obecność była ważna i potrzebna.
Dopasowywanie wcześniej ustalonych zasad do Dokonanie ostatecznej ewaluacji rezultatów.
sytuacji, akceptowanie zachodzących zmian.
Najdłużej trwająca faza relacji mentorskiej. Przygotowanie odpowiednich notatek na temat tego
co mentor i podopieczny wynieśli z tej relacji.
Podopieczny w tej fazie przejmuje kontrolę nad Zebranie danych na temat stopnia realizacji wcześniej
rodzajem i przebiegiem podejmowanych aktywności. wyznaczonych celów. Podsumowanie.
Szczególnie wzmacnia się więź zaufania pomiędzy Rozmowa pomiędzy mentorem a podopiecznym na
mentorem i podopiecznym, co pozwala na szczerość i temat tego, co chcą zatrzymać i nad czym chcą
swobodną komunikację. pracować w przyszłości.
This project has been funded with the support from the European Union. This publication reflects the views only of the author, and the European Commission or Fundacja
Rozwoju Systemu Edukacji – National Agency of Erasmus+ in Poland cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained here in.