Page 10 - LCL Handbook PL
P. 10
local-community-leaders.eu/
local-community-leaders.eu/
local-community-leaders.eu/
local-community-leaders.eu/
local-community-leaders.eu/
local-community-leaders.eu/
Wyjaśniają także rozróżnienie między rolą mentora i podopiecznego, opisują
fazy relacji mentorskiej i różne modele mentoringu. Omawiane są korzyści bycia
mentorem i mentee. Czytelnicy poznają także zasady uczenia się dorosłych oraz
kwestia etyczne w zakresie mentoringu.
Trzeci rozdział zawiera dobre praktyki z wielu w zakresie praktyk mentorskich
i przywództwa w społeczności. W czwartym rozdziale autorzy przedstawiają
wyniki badania ankietowego, które zostały przeprowadzone wśród liderów
społeczności lokalnej w sześciu krajach europejskich. W ramach ankiety osoby
powyżej 50 roku życia dzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniami na temat tego
local-community-leaders.eu/
local-community-leaders.eu/
local-community-leaders.eu/
jak rozumieją przywództwo i jakich działań podjęli się na rzecz społeczności.
Uważamy, że wyniki owego badania są bardzo ważne w zbudowaniu
prawdziwego obrazu tego jak wygląda praca seniorów na rzecz wspólnoty
lokalnej. W rozdziale piątym można odnaleźć rekomendacje dotyczące
dodatkowych lektur i bibliografię. W drugiej części podręcznika czytelnik
odnajdzie przewodnik i wskazówki (zalecenia) dla organizacji pozarządowych i
innych instytucji działających na poziomie lokalnym.
local-community-leaders.eu/
local-community-leaders.eu/
local-community-leaders.eu/
Literatura cytowana:
● Ageing. (2019). Retrieved May 18, 2020, from
https://www.un.org/en/sections/issues-depth/ageing/
● Chaskin, R., Brown, P., Venkatesh, S., & Vidal, A. (2001). Building
community capacity. New York: Aldine De Gruyter.
● Ricketts, K. G. (2005). The importance of community leadership to
successful rural communities in Florida. University of Florida.
● Cachadinha, C., Pedro, J. B., & Fialho, J. C. (2011, April). Social
participation of community living older persons: importance,
local-community-leaders.eu/
local-community-leaders.eu/
10
This project has been funded with the support from the European Union. This
publication reflects the views only of the author, and the European Commission or Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
– National Agency of Erasmus+ in Poland cannot be held responsible for any use which may be made of the information
contained herein. local-community-leaders.eu/