Page 11 - ZESTAW STANDARDÓW DLA NAUCZYCIELA-LIDERA
P. 11
Ustanawianie, zarządzanie, monitorowanie podejmowanie czynności, które mają na celu teachers-leaders.eu
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
Promowanie wizji i misji szkoły:
wypełnienie misji szkoły.
Zarządzanie polityką wewnętrzną i zewnętrzną, tak aby szkoła zbliżała się do osiągnięcia
i zasobów niemonetarnych: teachers-leaders.eu
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
wyznaczonych celów.
Pomoc w zarządzaniu personelem:
Strategiczne zarządzanie zasobami kadrowymi, powierzanie nauczycielom obowiązków, które
optymalizują ich umiejętności zawodowe w celu zaspokojenia potrzeb edukacyjnych każdego
ucznia.
Pomoc w doskonaleniu jakości szkoły poprzez korzystanie z funduszy
Odpowiedzialne zarządzanie zasobami pieniężnymi i niemonetarnych szkoły, zaangażowanie w
skuteczne praktyki zarządzania budżetem i rachunkowością.
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
Wykorzystywanie nowoczesnych technologii:
Stosowanie technologii w celu poprawy jakości i wydajności podejmowanych działań.
Zarządzanie szkolną bazą danych.
Usprawnienie komunikacji.
Dobra znajomość zasad i polityki szkoły:
Znajomość, przestrzeganie i pomaganie społeczności szkolnej w zrozumieniu przepisów, praw, zasad
aby promować sukces uczniów.
Utrzymywanie przyjaznej atmsofery:
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
Lider-nauczyciel musi umieć współpracować z administracją szkoły, aby pozytywnie wpływać na
kulturę i atmosferę w szkole.
Dyrektorzy i liderzy nauczycieli powinni wspierać się nawzajem w swojej pracy.
Opracowanie i zarządzanie systemem sprawiedliwego traktowania, który obowiązuje uczniów,
pracowników szkoły, rodziców i w społeczności lokalnej.