Page 13 - ZESTAW STANDARDÓW DLA NAUCZYCIELA-LIDERA
P. 13

teachers-leaders.eu
 teachers-leaders.eu                             Opis                                                          teachers-leaders.eu
  Standard
                          Wskaźnik
                          1.1 Angażuje się w
  1. Nauczyciel-lider
                                                 1.1.1 Komunikuje się łatwo i otwarcie z rodzicami/opiekunami prawnymi, oferując im
                                                 swoją opinię na temat odnotowanych postępów, sukcesów w rozwoju uczniów oraz
  jest aktywnym
                          relacje zawodowe
                          z członkami
                                                 wspiera wszelkie potrzeby pojawiające się w trakcie procesu uczenia się.
  członkiem szkoły i
                          rodziny/opiekuna
  społeczności
                          mi prawnymi i całą
  lokalnej.
                          społecznością          1.1.2 Identyfikuje i stosuje skuteczne metody angażowania rodziny w zajęcia szkolne i
                                                 rozwój uczniów.
                          szkolną.               1.1.3. Jest świadom różnic kulturowych i językowych. Wykorzystuje swoją wiedzę, aby
                                                                                                               teachers-leaders.eu
 teachers-leaders.eu                             tworzyć atmosferę wspólpracy między uczniami, rodzinami i całą społecznością szkolną
                                                       teachers-leaders.eu
                          Jego relacje
                          opierają się na
                          szacunku,
                                                 (prowadzi działania na rzecz integracj imniejszości etnicznych, rasowych i religijnych).
                          otwartej
                          komunikacji oraz
                          wzajemnym
                          zaufaniu.
                          1.2 Zna zasoby         1.2.1 Angażuje decydentów i osoby wpływające na proces edukacji.
                          danej społeczności     1.2.2 Jest w koleżeńskich stosunkach z przedstawicielami innych instytucji i placówek
 teachers-leaders.eu                             metod zarządzania.                                            teachers-leaders.eu
                                                       teachers-leaders.eu
                          i wykorzystuje je
                          na rzecz szkoły.
                                                 edukacyjnych i w szerszym zespole przyczynia się do rozwoju procesu edukacyjnego i



                                                 1.2.3 Angażuje się w rozwiązywanie problemów społeczności poprzez promowanie
                                                 wartości moralnych i obywatelskich.


                          1.3 Pomaga             1.3.1. Angażuje uczniów w projekty wolontariackie lub inny rodzaj aktywności
                          uczniom                organizowaną przez klasę, szkołę, społeczność.
                                                                                                               teachers-leaders.eu
                                                       teachers-leaders.eu
 teachers-leaders.eu                             edukacyjnych i działaniach wolontariackich prowadzonych w szkole i społeczności.
                          uczestniczyć w
                          projektach na
                                                 1.3.2 Zachęca, doradza, pomaga podmiotom uczestniczącym w projektach
                          rzecz społeczności
                          i zachęca do
                          udziału w
                                                 1.3.3 Angażuje dzieci/studentów oraz grupy i stowarzyszenia rodziców, a także
                          wolontariacie.
                                                 instytucje z którymi szkoła współpracuje w celu opracowywania projektów
                                                 edukacyjnych , utrwalania relacji ze społecznością .
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18