Page 14 - ZESTAW STANDARDÓW DLA NAUCZYCIELA-LIDERA
P. 14

teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu                                     teachers-leaders.eu
  Standard
                          Wskaźnik
                                                           Opis
                          2.1 Zna zasady uczenia się
  2. Nauczyciel dba
                                                           2.1.1 Wie, jak współpracować w celu rozwiązywania problemów,
                                                           podejmowania decyzji, zarządzania konfliktami i promowania zmian
                          dorosłych i wie, jak
  o  współpracę
  między kolegami w  rozwijać kulturę współpracy
                                                           organizacyjnych, gdy sytuacja tego wymaga.
  celu wspierania
                          odpowiedzialności w szkole.
  jakości procesu
  kształenia.             i poczucie zbiorowej             2.1.2 Ma wysoki poziom umiejętności interpersonalnych, potrafi: aktywnie
                                                           słuchać, mediować, zna zasady bezpośredniej i pośredniej komunikacji,
                                                           kontrolowania dialogu, potrafi zidentyfikować osobiste potrzeby i potrzeb
 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu                                     teachers-leaders.eu
                                                           ludzi wokół siebie, w celu osiągnięcia wspólnych celów i działa na rzecz
                                                           rozwoju organizacji.


                          2.2 Tworzy i promuje
                                                           2.2.1 Ma wiedzę z zakresu różnych kultur, przejawia postawę akceptacji dla
                          środowisko oparte na
                                                           ludzi o różnym pochodzeniu etnicznym, ma szacunek wobec różnych religii.
                          koleżeństwie, zaufaniu i
                          szacunku, aby zapewnić
                          ciągły rozwój w procesie         Działa na rzecz pozytywnego dialogu między pracownikami szkoły.
                          uczenia się i osobistego
                                                           2.2.2 Tworzy atmosferę wzajemnego zaufania, gdzie możliwa jest swobodna
 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu                                     teachers-leaders.eu
                          rozwoju uczniów.
                                                           komunikacja między kolegami z pracy. W ten sposób przyczynia się do
                                                           tworzenia zdrowego środowiska pracy, które jest źródłem wsparcia.



                                                           2.2.3 Posiada wiedzę z zakresu kompleksowej edukacji i dba o integrację




                                                           2.3.1. Tworzy zespół zarządzający złożony z wykwalifikowanych członków,
                          2.3. Buduje szkolny system       między nauczycielami a uczniami.
                          zarządzania jakością .           zdolnych do zaspokojenia obecnych i przyszłych potrzeb szkoły.
 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu                                     teachers-leaders.eu


                                                           2.3.2. Jest w stanie skutecznie współpracować z jednostkami zarządzającymi
                                                           szkołą i wypełnia swoje zadania zgodnie z polityką przyjętą przez władze
                                                           szkoły.
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19