Page 14 - ZESTAW STANDARDÓW DLA NAUCZYCIELA-LIDERA
P. 14
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
Standard
Wskaźnik
Opis
2.1 Zna zasady uczenia się
2. Nauczyciel dba
2.1.1 Wie, jak współpracować w celu rozwiązywania problemów,
podejmowania decyzji, zarządzania konfliktami i promowania zmian
dorosłych i wie, jak
o współpracę
między kolegami w rozwijać kulturę współpracy
organizacyjnych, gdy sytuacja tego wymaga.
celu wspierania
odpowiedzialności w szkole.
jakości procesu
kształenia. i poczucie zbiorowej 2.1.2 Ma wysoki poziom umiejętności interpersonalnych, potrafi: aktywnie
słuchać, mediować, zna zasady bezpośredniej i pośredniej komunikacji,
kontrolowania dialogu, potrafi zidentyfikować osobiste potrzeby i potrzeb
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
ludzi wokół siebie, w celu osiągnięcia wspólnych celów i działa na rzecz
rozwoju organizacji.
2.2 Tworzy i promuje
2.2.1 Ma wiedzę z zakresu różnych kultur, przejawia postawę akceptacji dla
środowisko oparte na
ludzi o różnym pochodzeniu etnicznym, ma szacunek wobec różnych religii.
koleżeństwie, zaufaniu i
szacunku, aby zapewnić
ciągły rozwój w procesie Działa na rzecz pozytywnego dialogu między pracownikami szkoły.
uczenia się i osobistego
2.2.2 Tworzy atmosferę wzajemnego zaufania, gdzie możliwa jest swobodna
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
rozwoju uczniów.
komunikacja między kolegami z pracy. W ten sposób przyczynia się do
tworzenia zdrowego środowiska pracy, które jest źródłem wsparcia.
2.2.3 Posiada wiedzę z zakresu kompleksowej edukacji i dba o integrację
2.3.1. Tworzy zespół zarządzający złożony z wykwalifikowanych członków,
2.3. Buduje szkolny system między nauczycielami a uczniami.
zarządzania jakością . zdolnych do zaspokojenia obecnych i przyszłych potrzeb szkoły.
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
2.3.2. Jest w stanie skutecznie współpracować z jednostkami zarządzającymi
szkołą i wypełnia swoje zadania zgodnie z polityką przyjętą przez władze
szkoły.