Page 15 - ZESTAW STANDARDÓW DLA NAUCZYCIELA-LIDERA
P. 15
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
Wskaźnik
Standard
Opis
3.1 Nauczyciel-lider ma wiedze
3. Nauczyciel
3.1.1 Deleguje cały personel dydaktyczny do zadań związanych z
zarządzaniem, a pozostałym zapewnia profesjonalne wsparcie, pomaga
posiada wiedzę z
z zakresu koncepcji
poprawić ich zdolności mentorskie i coachingowe.
przywództwa edukacyjnego,
zakresu
posiada umiejętności niezbędne
przywództwa .
do refleksyjnej oceny
faktach i korzysta ze swoich wcześniejszych doświadczeń.
podejmowanych działań. 3.1.2 Posiada umiejętności podejmowania decyzji zawsze skupia się na
3.1.3 Stale pogłębia swoją wiedzę z zakresu rozwoju dziecka, rozwoju
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
programu nauczania, a także z zakresu nauczania i uczenia się jako
punktu wyjścia do oceny funkcjonowania szkoły.
3.2 Nauczyciel-lider pomaga
3.2.1 Używa szeregu umiejętności przywódczych niezbędnych do
przedstawienia misji, wizji i priorytetów szkoły.
innym zrozumieć szkołę i
społeczność oraz informuje
formalną jednostkę
dla zmiany, aby ewoluować i udoskonalać jakość edukacji zapewnianej w
zarządzającą o misji, wizji i 3.2.2 Rozumie zasady oraz techniki doskonalenia i zarządzania niezbędne
priorytetach szkoły. szkole.
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
3.2.3 Nauczyciel-lider uczy się przez całe życie i aktywnie prowadzi
refleksje na temat własnej praktyki i skuteczności stosowanych technik,
oczekując informacji zwrotnych od innych i wykorzystując możliwości
osobistego rozwoju swojej działalności zawodowej.
3.3. Zdolności przywódcze i
się, w rozwój duchowy i dobrostan uczniów.
atrybuty. 3.3.1 Nauczyciel-lider wykazuje konsekwentne zaangażowanie w uczenie
3.3.2 Nauczyciel-lider promuje główny cel szkoły i społeczności, której
teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu teachers-leaders.eu
służy, oraz uczestniczy w rozwoju szkoły, stara się ją utrzymywać w duchu
wizji i misji, wobec której jest zaangażowany.
3.3.3 Jest wzorem do naśladowania w zakresie etyki, postępowania,
uczciwości, szacunku dla uczniów, personelu, rodziców i społeczności