Page 15 - ZESTAW STANDARDÓW DLA NAUCZYCIELA-LIDERA
P. 15

teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu                                     teachers-leaders.eu
                          Wskaźnik
  Standard
                                                                Opis
                          3.1 Nauczyciel-lider ma wiedze
  3. Nauczyciel
                                                                3.1.1 Deleguje cały personel dydaktyczny do zadań związanych z
                                                                zarządzaniem, a pozostałym zapewnia profesjonalne wsparcie, pomaga
  posiada wiedzę z
                          z zakresu koncepcji
                                                                poprawić ich zdolności mentorskie i coachingowe.
                          przywództwa edukacyjnego,
  zakresu
                          posiada umiejętności niezbędne
  przywództwa .
                          do refleksyjnej oceny
                                                                faktach i korzysta ze swoich wcześniejszych doświadczeń.
                          podejmowanych działań.                3.1.2 Posiada umiejętności podejmowania decyzji zawsze skupia się na
                                                                3.1.3 Stale pogłębia swoją wiedzę z zakresu rozwoju dziecka, rozwoju
 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu                                     teachers-leaders.eu
                                                                programu nauczania, a także z zakresu nauczania i uczenia się jako
                                                                punktu wyjścia do oceny funkcjonowania szkoły.

                          3.2 Nauczyciel-lider pomaga
                                                                3.2.1 Używa szeregu umiejętności przywódczych niezbędnych do
                                                                przedstawienia  misji, wizji i priorytetów szkoły.
                          innym zrozumieć szkołę i
                          społeczność oraz informuje
                          formalną jednostkę
                                                                dla zmiany, aby ewoluować i udoskonalać jakość edukacji zapewnianej w
                          zarządzającą o misji, wizji i         3.2.2 Rozumie zasady oraz techniki doskonalenia i zarządzania niezbędne
                          priorytetach szkoły.                  szkole.
 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu                                     teachers-leaders.eu
                                                                3.2.3 Nauczyciel-lider uczy się przez całe życie i aktywnie prowadzi
                                                                refleksje na temat własnej praktyki i skuteczności stosowanych technik,
                                                                oczekując informacji zwrotnych od innych i wykorzystując możliwości
                                                                osobistego rozwoju swojej działalności zawodowej.




                          3.3. Zdolności przywódcze i
                                                                się, w rozwój duchowy i dobrostan uczniów.
                          atrybuty.                             3.3.1 Nauczyciel-lider wykazuje konsekwentne zaangażowanie w uczenie
                                                                3.3.2 Nauczyciel-lider promuje główny cel szkoły i społeczności, której
 teachers-leaders.eu                                   teachers-leaders.eu                                     teachers-leaders.eu
                                                                służy, oraz uczestniczy w rozwoju szkoły, stara się ją utrzymywać w duchu
                                                                wizji i misji, wobec której jest zaangażowany.



                                                                3.3.3 Jest wzorem do naśladowania w zakresie etyki, postępowania,
                                                                uczciwości, szacunku dla uczniów, personelu, rodziców i społeczności
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20