Page 2 - AAB_Handbook_PL
P. 2
art-against-bullying.eu
art-against-bullying.eu
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu
Spis treści
5
Rozdział 1: Wprowadzenie
5
1.1. Opis projektu
1.1.1. Jaki jest nasz cel
1.1.2. Dlaczego nasz projekt jest potrzebny
6
1.1.3. Jak planujemy osiągnąć nasze cele 5
6
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu
6
1.1.4. Opis grupy docelowej
7
1.1.5. Opis zespołu pracującego nad projektem
1.2. Opis zawartości podręcznika
7
8
Rady i rekomendacje dla nauczycieli
11
Literatura cytowana
Rozdział 2: Przemoc w szkołach: wpływ na sprawców, ofiary i postronnych
obserwatorów
2.1. Wprowadzenie 12
12
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu
13
2.2. Definicje bullyingu
2.3. Charakterystyki bullyingu
14
15
2.4. Mity na temat bullyingu
2.5. Typy bullyingu.
15
2.5.1. Bullying bezpośredni/jawny
16
2.5.2. Bullying niebezpośredni / relacyjny
2.6. Charakterystyka sprawców, ofiar i postronnych obserwatorów
18
2.6.1. Wpływ przemocy na sprawcę 16
20
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu
2.6.2. Wpływ bullyingu na ofiary
24
25
2.6.3. Wpływ bullyingu na postronnych obserwatorów
27
Rady i rekomendacje dla nauczycieli
Literatura cytowana
30
Rozdział 3: Jak rozpoznać bullying?
34
3.1. Znaki ostrzegawcze, o których rodzice i nauczyciele wiedzieć powinni
34
This project has been funded with the support from the European Union. This publication reflects the views only of the author,
and the European Commission or Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji – National Agency of Erasmus+ in Poland cannot be held responsible for any use which
may be made of the information contained herein. 2
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu