Page 7 - AAB_Handbook_PL
P. 7
art-against-bullying.eu
art-against-bullying.eu
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu
organizacje pozarządowe współpracujące z dziećmi i młodzieżą w wieku
szkolnym.
Autorzy podręcznika zamierzają przekazać nauczycielom informacje o tym, jak
pracować zarówno ze sprawcami, ofiarami oraz biernymi obserwatorami
przemocy. Co więcej nasi beneficjenci uzyskują dostęp do wielu przykładów
działań z różnych krajów, które można wykorzystać bezpośrednio lub
dostosować do własnych potrzeb.
1.1.5. Opis zespołu pracującego nad projektem organizacji pozarządowych
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu
Autorzy podręcznika to pracownicy centrów kształcenia nauczycieli,
szkoły
podstawowej
i
uniwersytetu,
specjalizujących się w pracy z dziećmi. Placówki, o których mowa znajdują się w
różnych krajach na terenie Europy, dzięki czemu podręcznik jest dostępny w
wielu wersjach językowych, w wersji: bułgarskiej, hiszpańskiej, rumuńskiej,
greckiej, polskiej, angielskiej. Owa różnorodność doświadczeń umożliwia
również powstanie unikalnego, nowoczesnego materiału, który dla wielu
nauczycieli i rodziców będzie przydatnym narzędziem do pracy z dzieckiem.
1.2. Opis zawartości podręcznika przeciwdziałających przemocy
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu
Celem podręcznika - „Sztuka przeciwko przemocy - jak wykorzystywać
artystyczną
ekspresję
działaniach
w
rówieśniczej” jest zbadanie zjawiska znęcania się i jego wpływu na dzieci w
wieku szkolnym. Chcemy zrozumieć, dlaczego dzieci stają się ofiarami lub
sprawcami przemocy, jakie są ich wzorce zachowań, jak je zmienić, jak
skutecznie z dziećmi współpracować, wykorzystując sztukę jako metodę
radzenia sobie z tym problemem.
W rozdziale pierwszym zdefiniowane jest zjawisko nękania oraz wymienione są
zjawiska charakterystyczne dla przemocy szkolnej. Ponadto autorzy zgromadzili
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu
dane z zakresu długo i krótkoterminowego wpływu prześladowań na ofiary,
sprawców i biernych obserwatorów. W rozdziale drugim zidentyfikowano znaki
ostrzegawcze mogące wskazywać na to, że dziecko jest ofiarą lub sprawcą
przemocy rówieśniczej. Autorzy opisują podobieństwa i różnice w
zachowaniach związanych z zastraszaniem wśród chłopców i dziewcząt oraz
statystyki dotyczące powszechności występowania zjawiska przemocy w
różnych krajach europejskich. Głównym celem rozdziału trzeciego jest
omówienie zasad skutecznej komunikacji z dziećmi. Autorzy opisują, jak
This project has been funded with the support from the European Union. This publication reflects the views only of the author,
and the European Commission or Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji – National Agency of Erasmus+ in Poland cannot be held responsible for any use which
may be made of the information contained herein. 7
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu