Page 7 - AAB_Handbook_PL
P. 7

art-against-bullying.eu
 art-against-bullying.eu

                                                                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu

 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
                  organizacje  pozarządowe  współpracujące  z  dziećmi  i  młodzieżą  w  wieku
                  szkolnym.


                  Autorzy podręcznika zamierzają przekazać nauczycielom informacje o tym, jak

                  pracować  zarówno  ze  sprawcami,  ofiarami  oraz  biernymi  obserwatorami
                  przemocy.  Co  więcej  nasi  beneficjenci  uzyskują  dostęp  do  wielu  przykładów
                  działań  z  różnych  krajów,  które  można  wykorzystać  bezpośrednio  lub
                  dostosować do własnych potrzeb.


                  1.1.5. Opis zespołu pracującego nad projektem       organizacji     pozarządowych
 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
                  Autorzy  podręcznika  to  pracownicy  centrów  kształcenia  nauczycieli,
                                     szkoły
                                                podstawowej
                                                                  i
                  uniwersytetu,
                  specjalizujących się w pracy z dziećmi. Placówki, o których mowa znajdują się w
                  różnych krajach na terenie Europy, dzięki czemu podręcznik jest dostępny w
                  wielu  wersjach  językowych,  w  wersji:  bułgarskiej,  hiszpańskiej,  rumuńskiej,
                  greckiej,  polskiej,  angielskiej.  Owa  różnorodność  doświadczeń  umożliwia
                  również  powstanie  unikalnego,  nowoczesnego  materiału,  który  dla  wielu

                  nauczycieli i rodziców będzie przydatnym narzędziem do pracy z dzieckiem.

                  1.2. Opis zawartości podręcznika                  przeciwdziałających     przemocy
 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
                  Celem  podręcznika  -  „Sztuka  przeciwko  przemocy  -  jak  wykorzystywać
                               artystyczną
                  ekspresję
                                                    działaniach
                                               w
                  rówieśniczej”  jest  zbadanie  zjawiska  znęcania  się  i  jego  wpływu  na  dzieci  w
                  wieku  szkolnym.  Chcemy  zrozumieć,  dlaczego  dzieci  stają  się  ofiarami  lub
                  sprawcami  przemocy,  jakie  są  ich  wzorce  zachowań,  jak  je  zmienić,  jak
                  skutecznie  z  dziećmi  współpracować,  wykorzystując  sztukę  jako  metodę
                  radzenia sobie z tym problemem.


                  W rozdziale pierwszym zdefiniowane jest zjawisko nękania oraz wymienione są

                  zjawiska charakterystyczne dla przemocy szkolnej. Ponadto autorzy zgromadzili
 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
                  dane z zakresu długo i krótkoterminowego wpływu prześladowań na ofiary,
                  sprawców i biernych obserwatorów. W rozdziale drugim zidentyfikowano znaki
                  ostrzegawcze  mogące  wskazywać  na  to,  że  dziecko  jest  ofiarą  lub  sprawcą

                  przemocy  rówieśniczej.  Autorzy  opisują  podobieństwa  i  różnice  w
                  zachowaniach związanych z zastraszaniem  wśród chłopców i dziewcząt oraz

                  statystyki  dotyczące  powszechności  występowania  zjawiska  przemocy  w
                  różnych  krajach  europejskich.  Głównym  celem  rozdziału  trzeciego  jest
                  omówienie  zasad  skutecznej  komunikacji  z  dziećmi.  Autorzy  opisują,  jak

                                    This project has been funded with the support from the European Union. This publication reflects the views only of the author,
                  and the European Commission or Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji – National Agency of Erasmus+ in Poland cannot be held responsible for any use which
                  may be made of the information contained herein.   7
 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12