Page 6 - AAB_Handbook_PL
P. 6
art-against-bullying.eu
art-against-bullying.eu
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu
rodzajów ekspresji artystycznej autorzy czerpią pomysły na metody pracy, które
ostatecznie mają przyczynić się do poprawy sytuacji w szkołach.
1.1.2. Dlaczego nasz projekt jest potrzebny
Przemoc rówieśnicza jest problemem globalnym. W 38 krajach, jedno na troje
dzieci zgłasza bycie ofiarą znęcania się (Currie, Zanotti, Morgan, 2012). Uważa
się, że takie doświadczenia są powiązane z problemami ze zdrowiem fizycznym
i psychicznym. Zgodnie z wynikami badań naukowych przemoc rówieśnicza jest
czynnikiem ryzyka wystąpienia u młodzieży zaburzeń lękowych, depresji,
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu
samookaleczeń oraz prób samobójczych (Winsper, Lereya, Zanarini, Wolke,
2012; Brunstein-Klomek i in., 2009). Przemoc ma również wpływ na zdrowie
fizyczne, a problemy ze znalezieniem zatrudnienia mogą trwać u osób, które jej
doświadczyły do wczesnej dorosłości a nawet wieku średniego (Takizawa,
Maughan, Arseneault, 2014). Z tego względu rozsądnym jest tworzenie
materiałów z teoretyczną i praktyczną wiedzą dla nauczycieli i rodziców, aby
mogli poszerzyć swoją wiedzę o działaniach, które można podjąć by skutecznie
przeciwdziałać przemocy i jej skutkom.
1.1.3. Jak planujemy osiągnąć nasze cele
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu
Nasz podręcznik ma na celu dostarczyć wiedzę na temat tego, jak można
wykorzystać sztukę w zwalczaniu przemocy rówieśniczej. Ekspresja
artystyczna jest często wykorzystywana w profesjonalnych ośrodkach terapii
jako metoda radzenia sobie z trudnymi emocjami i wyrażania często
traumatycznych doświadczeń.
Podczas projektu ART AGAINST BULLYING zostały przygotowane i
udostępnione na naszej oficjalnej stronie internetowej trzy rodzaje materiałów
edukacyjnych. Podręcznik, kurs e-learningowy oraz zbiór komiksów
stworzonych przez dzieci, które doświadczyły przemocy rówieśniczej.
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu
1.1.4. Opis grupy docelowej
Niniejszy podręcznik jest przeznaczony dla nauczycieli uczących dzieci w
różnym wieku, nie tylko w krajach partnerskich, ale także w innych krajach UE.
Chcemy by przygotowany przez nas materiał służył pomocą w trudnych
sytuacjach nie tylko nauczycielom ale i rodzicom dzieci zagrożonych
bullyingiem. Przygotowany materiał może być również wykorzystany przez
This project has been funded with the support from the European Union. This publication reflects the views only of the author,
and the European Commission or Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji – National Agency of Erasmus+ in Poland cannot be held responsible for any use which
may be made of the information contained herein. 6
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu