Page 9 - AAB_Handbook_PL
P. 9

art-against-bullying.eu
 art-against-bullying.eu

                                                                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu

 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
                      ●  Jaki  ostateczny  cel  chcę  osiągnąć?  Jakie  inicjatywy  mogłyby  mi  w  tym

                         pomóc?

                      ●  Czy  mój  plan  działania  jest  zgodny  z  aktualnie  obowiązującą  polityką

                         szkoły?

                      ●  Czy moje metody działania są spójne z prawem obowiązującym w kraju?


                      ●  Jak metody przeciwdziałające przemocy mogą być zintegrowane z moim
                         planem działania?

 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu             mogę      zainicjować     implementację                      art-against-bullying.eu
                                                                  art-against-bullying.eu
                      ●  Co muszę zrobić by stać się liderem zmian? Jak mogę zainicjować zmianę
                         polityki  szkoły  i  włączyć  do  niej  praktyki,  których  celem  byłoby
                         przeciwdziałanie przemocy?


                      ●  Jaka  zmiana  administracyjna  musi  się  dokonać,  aby  wesprzeć
                         ogólnoszkolne podejście do polityki służącej przeciwdziałaniu przemocy?


                                              nauczyciel
                      ●  Jak
                                      jako
                                ja
                         programu/projektu przeciw przemocy?
                      ●  Jak mogę przekonać innych nauczycieli do działania?
 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
                      ●  Jakie  aktywności  przeciwdziałające  przemocy  można  uwzględnić  w

                         planie lekcji?

                      ●  Jak uczniowie mogą być inspirowani i motywowani do tworzenia zdrowej
                         atmosfery w klasie? Jak można ich zaangażować w pozytywny dialog ?


                  JAK ZADBAĆ O ZDROWY KLIMAT I KULTURĘ SZKOŁY?

                  Skoordynowane podejście do zapobiegania przemocy i agresji może być włączone do już
                  istniejącej  polityki  szkolnej.  Należy  pamiętać,  że  każdy  pracownik  ma  do  wykonania

                  konkretną rolą w tym zakresie.
 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
                  Osoby zajmujące się tworzeniem polityki szkoły skupiają się na kreowaniu konkretnych
                  zasad i curriculum. Administratorzy implementują politykę zapewniającą profesjonalną
                  pomoc w rozwoju nauczycieli, których obowiązkiem jest zadbanie o środowisko klasowe i
                  implementacje curriculum. Polityka szkolna związana z bullyingiem może skupiać się na

                  dobrostanie ucznia, ustalonych zasadach bezpieczeństwa i zachowania.

                      ●  Skoordynowane podejście całej szkoły zapobiegające znęcaniu się musi
                         być związane z szerszą polityką szkolną.


                                    This project has been funded with the support from the European Union. This publication reflects the views only of the author,
                  and the European Commission or Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji – National Agency of Erasmus+ in Poland cannot be held responsible for any use which
                  may be made of the information contained herein.   9
 art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu                  art-against-bullying.eu                                 art-against-bullying.eu
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14