Page 9 - AAB_Handbook_PL
P. 9
art-against-bullying.eu
art-against-bullying.eu
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu
● Jaki ostateczny cel chcę osiągnąć? Jakie inicjatywy mogłyby mi w tym
pomóc?
● Czy mój plan działania jest zgodny z aktualnie obowiązującą polityką
szkoły?
● Czy moje metody działania są spójne z prawem obowiązującym w kraju?
● Jak metody przeciwdziałające przemocy mogą być zintegrowane z moim
planem działania?
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu mogę zainicjować implementację art-against-bullying.eu
art-against-bullying.eu
● Co muszę zrobić by stać się liderem zmian? Jak mogę zainicjować zmianę
polityki szkoły i włączyć do niej praktyki, których celem byłoby
przeciwdziałanie przemocy?
● Jaka zmiana administracyjna musi się dokonać, aby wesprzeć
ogólnoszkolne podejście do polityki służącej przeciwdziałaniu przemocy?
nauczyciel
● Jak
jako
ja
programu/projektu przeciw przemocy?
● Jak mogę przekonać innych nauczycieli do działania?
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu
● Jakie aktywności przeciwdziałające przemocy można uwzględnić w
planie lekcji?
● Jak uczniowie mogą być inspirowani i motywowani do tworzenia zdrowej
atmosfery w klasie? Jak można ich zaangażować w pozytywny dialog ?
JAK ZADBAĆ O ZDROWY KLIMAT I KULTURĘ SZKOŁY?
Skoordynowane podejście do zapobiegania przemocy i agresji może być włączone do już
istniejącej polityki szkolnej. Należy pamiętać, że każdy pracownik ma do wykonania
konkretną rolą w tym zakresie.
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu
Osoby zajmujące się tworzeniem polityki szkoły skupiają się na kreowaniu konkretnych
zasad i curriculum. Administratorzy implementują politykę zapewniającą profesjonalną
pomoc w rozwoju nauczycieli, których obowiązkiem jest zadbanie o środowisko klasowe i
implementacje curriculum. Polityka szkolna związana z bullyingiem może skupiać się na
dobrostanie ucznia, ustalonych zasadach bezpieczeństwa i zachowania.
● Skoordynowane podejście całej szkoły zapobiegające znęcaniu się musi
być związane z szerszą polityką szkolną.
This project has been funded with the support from the European Union. This publication reflects the views only of the author,
and the European Commission or Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji – National Agency of Erasmus+ in Poland cannot be held responsible for any use which
may be made of the information contained herein. 9
art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu art-against-bullying.eu